temporary tables and display it in a detailed list

borhane

Member
how to manage temporary tables and display it in a detailed list to select the line concerned.
please note: program to manage the management of tables for a tea salaon.
 

Rob Fitzpatrick

ProgressTalk.com Sponsor
You might want to follow the link in my signature to read advice on how to get help. Note "use more than one sentence". ;)

When asking for programming help, it might be useful to pretend that you are hiring an hourly contract programmer to build you a proof of concept that implements what you want. What written requirement would you give them? Would it look like your post above? Would you expect them to do the work without asking any follow-up questions? I doubt it.

It sounds like you want to do two things:
how to manage temporary tables
and
display it in a detailed list to select the line concerned

Thing 1: "how to manage temporary tables"
I don't know what this means. What does "manage" mean to you in this context? Do you want to know:
  • How to create a temp-table?
    • Static or dynamic?
  • How to create records?
  • How to import/export data from some source?
  • How to pass a temp-table as a parameter?
  • How to create and use a data member in a class?
  • How to tune performance?
Thing 2: "display it in a detailed list to select the line concerned"
  • What is "it" in this context?
    • One specific temp-table record?
    • All records that match some query predicate?
    • Something else?
  • What exactly is a "detailed list"? That is not ABL terminology.
    • Do you mean a browse that contains the results of a query on the temp-table?
    • If you find it difficult to describe, show us a picture of something that you consider to be a detailed list.
  • What is "the line concerned"?
    • Concerned with what?
    • Do you mean a row in a browse that a user can select or click on to perform some action?

please note: program to manage the management of tables for a tea salaon.
This note does not in any way make your programming requirement easier to understand.
 

borhane

Member
Vous voudrez peut-être suivre le lien dans ma signature pour lire des conseils sur la façon d'obtenir de l'aide. Notez "utilisez plus d'une phrase". ;)

Lorsque vous demandez de l'aide pour la programmation, il peut être utile de prétendre que vous embauchez un programmeur contractuel horaire pour vous construire une preuve de concept qui implémente ce que vous voulez. Quelle exigence écrite leur donneriez-vous ? Cela ressemblerait-il à votre message ci-dessus? Vous attendriez-vous à ce qu'ils fassent le travail sans poser de questions de suivi ? J'en doute.

Il semble que vous vouliez faire deux choses :

et


Chose 1 : "comment gérer les tables temporaires"
Je ne sais pas ce que cela signifie. Que signifie pour vous "gérer" dans ce contexte ? Voulez-vous savoir:
  • Comment créer une table temporaire ?
    • Statique ou dynamique ?
  • Comment créer des enregistrements ?
  • Comment importer/exporter des données à partir d'une source ?
  • Comment passer une table temporaire en paramètre ?
  • Comment créer et utiliser une donnée membre dans une classe ?
  • Comment régler les performances ?
Chose 2 : "l'afficher dans une liste détaillée pour sélectionner la ligne concernée"
  • Qu'est-ce que "ça" dans ce contexte ?
    • Un enregistrement de table temporaire spécifique ?
    • Tous les enregistrements qui correspondent à un prédicat de requête ?
    • Autre chose?
  • Qu'est-ce qu'une "liste détaillée" ? Ce n'est pas la terminologie ABL.
    • Voulez-vous dire une navigation qui contient les résultats d'une requête sur la table temporaire ?
    • Si vous trouvez cela difficile à décrire, montrez-nous une image de quelque chose que vous considérez comme une liste détaillée.
  • Qu'est-ce que "la ligne concernée" ?
    • Concerné par quoi ?
    • Voulez-vous dire une ligne dans une navigation sur laquelle un utilisateur peut sélectionner ou cliquer pour effectuer une action ?


Cette note ne facilite en aucun cas la compréhension de vos exigences de programmation.
salut
tu as raison Rob.
Je souhaite mettre mes informations de chaque ticket dans un parcours comme ça :


1671397665096.png
 
Last edited:

Rob Fitzpatrick

ProgressTalk.com Sponsor
Okay, we're starting to get somewhere. Although now there is no mention of temp-tables; just that you want to manage some business entities called "tickets" and "customers", based on some ticket status.

It is still not clear to me what your need is, or what you have attempted to do to meet that need, or what problem or error you have in your code that you need help to overcome, or how this specifically relates to ABL.
 

borhane

Member
D'accord, nous commençons à aller quelque part. Bien que maintenant il n'y ait aucune mention de tables temporaires ; simplement que vous souhaitez gérer certaines entités commerciales appelées "tickets" et "clients", en fonction du statut du ticket.

Je ne comprends toujours pas quel est votre besoin, ou ce que vous avez tenté de faire pour répondre à ce besoin, ou quel problème ou erreur vous avez dans votre code que vous avez besoin d'aide pour vaincre, ou comment cela se rapporte à ABL.
Mon premier code qui met ou cache plusieurs tickets clients en attente bien sur par leur numéro de ticket
 
Last edited:

borhane

Member
The problem is in my second code I want to display all customer tickets so I can select the correct one.
 
Last edited:
Top